Ekonomi

Starbucks CEO’su: “Çin en büyük pazarımız olabilir”

teslaMotors Corporation’ın CEO’su Elon Reeve Muskdahil olmak üzere birçok çok uluslu şirketin yetkilileri, Starbucks‘nin yeni CEO’su Laxman NarasimkhanGöreve geldikten sonra ilk ziyaretini Çin’e yaptı.

Narasimhan, basına yaptığı açıklamada, Çin’deki zincir mağaza sayısının 9 bin ile sınırlı kalmayacağını söyledi.

Starbucks, Eylül 2022’de Çin’deki zincir mağaza sayısını 2025 yılına kadar 9.000’e çıkarmayı planladığını duyurdu. Çin’de yaptığı konuşmada Narasimhan, gelecekte zincir mağaza açma prosedürüne devam edeceklerini, pazarın daha da büyüyeceğini söyledi. 3 yılda daha da artacak ve 9 bin mağaza sadece bir dönüm noktası olacak.

Çin’de çok büyük bir tüketim pazarı olduğuna ve bunun daha da büyüyeceğine işaret eden Narasimhan, Starbucks’ın ikinci büyük pazarı olan Çin’in de en büyük pazar haline gelmesini umduğunu söyledi.

Narasimhan, Çin’de kişi başına yıllık kahve tüketiminin sadece 12 fincan olduğunu, Japonya’da ise bu rakamın 200 fincana, ABD’de ise 380 fincana ulaştığını hatırlatarak, Çin pazarının büyüme potansiyeli olduğunu savundu.

Çin’de ekonomik canlanmaya tanık olduğunu söyleyen Narasimhan, Çin’deki büyümelerinin uzun vadeli olduğunu ve fırsatların olduğu Çin’de zincir mağaza sayısının 9 bini geçebileceğini belirtti. Mağazada deneyim, işlerin inovasyonu, dijitalleşme ve işçi kültürü konularına odaklanacaklarını sözlerine ekledi.

Starbucks’ın Çin’de 6.200 zincir mağazası var.

Kaynak: Çin Uluslararası Radyosu

Hibya Haber Ajansı

gumushacikoyajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu